Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] Türkiye (Avrupa) Tekerlek donanım kılavuzu
107 [1971 .. 1989] Türkiye (Avrupa)
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] - Modifikasyonlar
Benzin:
280 SL I6 182hp 280 SLC I6 182hp 300 SL I6 178hp 300 SL I6 185hp 350 SL V8 197hp 350 SL V8 202hp 350 SL V8 192hp 350 SLC V8 192hp 350 SLC V8 202hp 380 SL V8 215hp 380 SL V8 201hp 380 SLC V8 215hp 420 SL V8 215hp 420 SL V8 201hp 450 SL V8 221hp 450 SL V8 215hp 450 SLC V8 221hp 450 SLC V8 215hp 450 SLC V8 237hp 500 SL V8 237hp 500 SL V8 241hp 500 SL V8 228hp 500 SL V8 220hp 500 SLC V8 237hpMercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 280 SL
182 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1974 .. 1985]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 182 hp | 136 kW | 185 PS
- Motor: , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE 185HR14 | 6.5Jx14 ET30 | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.1 20.2 | |||
OE 195/70HR14 | 6.5Jx14 ET30 | 28 - 32 | 125 4.92 | 8.9 19.7 |
OE
|
||
205/70HR14 | 6.5Jx14 ET30 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
|
|||
205/65HR15 | 7Jx15 ET25 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 280 SLC
182 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1974 .. 1981]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 182 hp | 136 kW | 185 PS
- Motor: , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE 185HR14 | 6.5Jx14 ET30 | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.1 20.2 | |||
OE 195/70HR14 | 6.5Jx14 ET30 | 28 - 32 | 125 4.92 | 8.9 19.7 |
OE
|
||
205/70HR14 | 6.5Jx14 ET30 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
|
|||
205/65HR15 | 7Jx15 ET25 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 300 SL
178 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1985 .. 1989]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 178 hp | 132.4 kW | 180 PS
- Motor: 3.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 9.5 20.9 |
|
|||||
127 5.00 | 10.8 23.8 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 300 SL
185 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1985 .. 1989]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 185 hp | 138 kW | 188 PS
- Motor: 3.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 9.5 20.9 |
|
|||||
127 5.00 | 10.8 23.8 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 350 SL
197 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1971 .. 1976]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 197 hp | 147 kW | 200 PS
- Motor: 3.5 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 350 SL
202 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1978 .. 1980]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 202 hp | 151 kW | 205 PS
- Motor: , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 350 SL
192 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1976 .. 1980]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 192 hp | 143.4 kW | 195 PS
- Motor: 3.5 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 350 SLC
192 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1971 .. 1977]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 192 hp | 143 kW | 194 PS
- Motor: , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 350 SLC
202 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1978 .. 1980]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 202 hp | 151 kW | 205 PS
- Motor: , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 380 SL
215 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1980 .. 1981]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 215 hp | 160 kW | 218 PS
- Motor: 3.8 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 380 SL
201 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1981 .. 1985]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 201 hp | 150 kW | 204 PS
- Motor: 3.8 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 380 SLC
215 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1980 .. 1981]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 215 hp | 160 kW | 218 PS
- Motor: 3.8 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 420 SL
215 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1985 .. 1989]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 215 hp | 160 kW | 218 PS
- Motor: 4.2 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
127 5.00 | 9.5 20.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 420 SL
201 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1986 .. 1989]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 201 hp | 150 kW | 204 PS
- Motor: 4.2 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
127 5.00 | 9.5 20.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 450 SL
221 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1971 .. 1975]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 221 hp | 165 kW | 224 PS
- Motor: 4.5 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 450 SL
215 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1975 .. 1980]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 215 hp | 160 kW | 218 PS
- Motor: 4.5 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 450 SLC
221 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1972 .. 1975]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 221 hp | 165 kW | 224 PS
- Motor: 4.5 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 450 SLC
215 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1975 .. 1980]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 215 hp | 160 kW | 218 PS
- Motor: 4.5 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 450 SLC
237 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1978 .. 1980]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 237 hp | 176.5 kW | 240 PS
- Motor: 5.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
125 4.92 | 9.6 21.1 |
|
|||||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 500 SL
237 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1980 .. 1981]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 237 hp | 176.5 kW | 240 PS
- Motor: 5.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 500 SL
241 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1985 .. 1989]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 241 hp | 180 kW | 245 PS
- Motor: 5.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
127 5.00 | 9.5 20.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 500 SL
228 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1981 .. 1985]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 228 hp | 170 kW | 231 PS
- Motor: 5.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 500 SL
220 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1987 .. 1989]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 220 hp | 164 kW | 223 PS
- Motor: 5.0 L, , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
127 5.00 | 9.5 20.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] 500 SLC
237 hp- Nesil: 107 [1971 .. 1989]
- Üretim: [1980 .. 1981]
-
Satış bölgeleri: Türkiye (Avrupa)
-
Güç: 237 hp | 177 kW | 241 PS
- Motor: , Benzin
-
Göbek Deliği / Göbek Deliği:
-
Cıvata Modeli (PCD):
-
Tekerlek Bağlantı Elemanları: Cıvatalar
-
Diş Boyutu:
-
Tekerlek Sıkma Torku:bilinmiyor
mm | mm inç | kg lb | bar psi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
OE | 28 - 32 | 125 4.92 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
OE | 23 - 27 | 127 5.00 | 9.6 21.1 |
OE
|
|||
127 5.00 | 10.4 22.9 |
|
|||||
133 5.24 | 10.3 22.7 |
|
Diğer bölgelerdeki Mercedes-Benz SL-Class 107 [1971 .. 1989] için tekerlek donanımı verilerini kontrol edin:
The size of the hole in the center of a wheel is known as the center bore or centerbore.
- Recommended for winter
- Run-flat tires
- Link comes to the calculator page for comparison
- Steel wheels
OE - Original Equipment
- Tire Pressure
- Front axle
- Rear axle
Offset is the distance in millimetres from the centre line of the wheel to the wheel’s mounting face. Given that the mounting face can be either in front of or behind the centreline, the offset can be either neutral, positive or negative.
The Pitch Circle Diameter (PCD) is the diameter of the circle which passes through the centre of all the studs, wheel bolts or wheel rim holes
hp - Mechanical horsepower
kW - Kilowatts
PS - Metric horsepower
Wheel backspace is the distance from a wheel's mounting surface to the back edge of the wheel.
Tire pressure is a vehicle's recommended cold tire inflation pressure. It is measured in bars or PSI (pounds per square inch).
A sales region is a global automotive region in which a vehicle was officially sold or is still being sold.
Ex.: 7J x 15 Rim width (inches) x rim diameter (inches)
ISO standard Ex.: M12 x 1.25 Nominal diameter (mm) x pitch (mm)
UN-series Ex.: 9/16" - 18 UNF
Thread size (in) - thread pitch
UNF - Unified National Fine Thread
Example: 215/55 R16 91 T
215 is the tire width in mm
55 is the ratio of profile height to width or simply 'profile'. With the same width, the larger this indicator, the higher the tire will be and vice versa
16 - diameter of the wheel (disk) in inches. (It is the diameter, not the radius!). This is the inner size of the tire or the outer size of the rim
91 - load index. This is the level of maximum permissible load on one wheel
T - tire speed index
The method of attaching a wheel to a hub: wheel nuts or wheel bolts
The torque value specified by the manufacturer for wheel bolts or wheel nuts, which is to be set when tightening on the torque tool (torque setting). A rotational force given in Newton metres (Nm) or foot-pounds (ft-lbs), wheel torque measures lug nut / bolts tightness
Rating
The tires included with a new vehicle when it is purchased. OE tires are specifically chosen by the vehicle manufacturer to make the most of the vehicle's performance characteristics.